شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

رئيس اتحاديه صنف رايانه:

کارتهاي نامعتبر گارانتي از بازار کامپيوتر جمع آوري شد

ميرمهدي

دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶:۰۰


رئيس اتحاديه صنف رايانه از جمع آوري کارتهاي نامعتبر گارانتي در راستاي ساماندهي خدمات پس از فروش محصولات و کالاهاي بازار ديجيتال و اقلام کامپيوتري خبر داد.

وايمکس نيوز-  سيدمهدي ميرمهدي با اشاره به عملکرد اين اتحاديه در سال 95 در راستاي ساماندهي خدمات پس از فروش کالاهاي IT و جمع آوري کارت هاي نامعتبر گارانتي گفت: اين اتحاديه از ابتداي سال 95 به عنوان يکي از بازوهاي مميزي سازمان حمايت از مصرف‎کنندگان و توليدکنندگان، با تشکيل کارگروهي، شرکت‎هاي احراز صلاحيت شده در حوزه خدمات پس از فروش را براي دريافت مجوز به سازمان حمايت، معرفي کرد.

وي با بيان اينکه تاکنون 60 شرکت براي دريافت مجوز خدمات پس از فروش به سازمان حمايت از مصرف‎کنندگان معرفي شده است، ادامه داد: هم اکنون صلاحيت 56 شرکت تاييد شده و مجوز گرفته‎اند. برخي از شر کتها نيز پايان سال 95 معرفي شده‎اند که هنوز مجوز آنها صادر نشده است.

رئيس اتحاديه صنف رايانه گفت: در راستاي ساماندهي خدمات پس از فروش، سال 95 بالغ بر 2 هزار و 500 کارت گارانتي غير معتبر را از سطح بازار جمع آوري کرده و توانستيم تقريبا 60 درصد بازار خدمات را ساماندهي کنيم.

ميرمهدي با اشاره به روند انجام مميزي براي بررسي صلاحيت شرکتهاي ارائه کننده خدمات پس از فروش ادامه داد: براي مميزي، از استانداردهاي خاصي طبق قانون حمايت از مصرف کنندگان پيروي مي کنيم و کارشناساني که دوره هاي آموزشي لازم را ديده اند اين بررسي ها را انجام مي دهند.

رئيس اتحاديه صنف رايانه تاکيد کرد: به هيچ واحد صنفي مجوز ارائه گارانتي داده نمي شود. چرا که بايد شرکتي ثبت شده و حقوقي باشد و با کارت بازرگاني کالا را وارد کرده باشد.

وي گفت: تعدد پشتيباني از چندين برند توسط يک شرکت خدمات پس از فروش به دليل برهم نخوردن توازن بازار و جلوگيري از به وجود آمدن انحصار، است. به اين معني که هدفمان اين بوده که چند شرکت را بزرگ نکنيم تا انحصار به وجود نيايد. خيلي از قطعات هستند که توسط دو يا سه شرکت در دنيا توليد مي‎شوند و شرکت‏هاي ارائه دهنده خدمات مي‎توانند با در اختيار داشتن قطعات، کالاي معيوب را تعمير کنند.

منبع: مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو